Kā sākt veidot sava zīmola audiovizuālo identitāti
- rigazvaigznajs
- 30. jūn.
- Lasīts 2 min
Mūsdienu vizuālajā pārbagātībā skaņa kļūst par slepeno ieroci.
Skaņa spēj pārraut troksni, izraisīt emocijas un padarīt jūsu zīmolu uzreiz atpazīstamu. Neatkarīgi no tā, vai tā ir skaņa, kad atveras jūsu lietotne, mūzika jūsu video vai balss reklāmās – jūsu zīmolam jau ir skaņa. Jautājums ir: vai tā ir apzināti izvēlēta?
Ja esat gatavs izveidot savu skaņas identitāti, šis ir ceļvedis, ar ko sākt.
1. solis: Izproti, kas ir audiobrendings
Audiobrendings jeb skaņas identitāte ir apzināta skaņas izmantošana, lai izteiktu zīmola būtību. Tā nav tikai vienkārša dziesmiņa vai džingls. Pilnvērtīga skaņas identitāte var ietvert:
Skaņas logotipu – īsu, atpazīstamu skaņas zīmi (piemēram, Netflix “ta-dum”)
Zīmola mūziku – īpaši veidotu mūziku reklāmām, video u.c.
Balsi un toni – kā zīmols “runā” reklāmās, podkāstos, balss palīgos
Skaņu dizainu – pogu klikšķi, paziņojumu signāli, skaņas telpā
Tāpat kā vizuālā identitāte ietver krāsas, fontus un dizainu, skaņas identitāte pauž jūsu zīmolu caur audio.
2. solis: Nosaki sava zīmola skaņas personību
Pirms sākt veidot skaņu, jābūt skaidrībai par sava zīmola būtību. Pajautā sev:
Ja tavs zīmols būtu cilvēks – kāda būtu tā balss?
Kādas emocijas vēlies izraisīt klausītājā?
Vai esi drosmīgs vai mierīgs? Klasisks vai moderns?
Šīs atbildes palīdzēs noteikt mūzikas stilu, balsi, instrumentus un atmosfēru.
🎧 Piemērs: Luksusa kosmētikas zīmols varētu izvēlēties mierīgu, ēterisku skaņu un siltu sievietes balsi. Start-up finanšu lietotne – minimālisma sintezatoru skaņas un digitālu, tīru toni.
3. solis: Apzinies visus skaņas pieskāriena punktus
Kur cilvēki dzird (vai varētu dzirdēt) jūsu zīmolu?
Digitāli: video, podkāsti, sociālie tīkli, mājaslapa, lietotnes
Klientu apkalpošana: zvanu centra mūzika, balss ziņojumi, čatboti
Fiziskā vide: veikali, izstādes, pasākumi, iepakojums
Produkti: pogu skaņas, paziņojumi, uzsākšanas signāli
Apzinot visus šos pieskāriena punktus, var nodrošināt, ka jūsu skaņas identitāte ir konsekventa visur, kur jūs dzird.
4. solis: Sāc veidot (vai izvēlēties) savas skaņas
Divi ceļi: radīt oriģinālu saturu vai izmantot jau esošus skaņu avotus.
Ja vēlaties ekskluzīvu skaņu identitāti, sadarbojieties ar skaņu dizaineri vai audiobrendinga studiju. Viņi palīdzēs:
Izveidot unikālu skaņas logotipu
Sacerēt zīmola mūziku
Atrast balsi, kas atbilst jūsu tonim
Neliels budžets? Sāciet vienkārši:
Izvēlieties vienotu fonu mūziku saviem video
Atrodiet zīmola balsi un izmantojiet to konsekventi
Izvairieties no klišejiskām stock skaņām – meklējiet vai pielāgojiet oriģinālākas
5. solis: Esiet konsekventi, bet elastīgi
Labākie skaņas zīmoli ir atpazīstami, taču spēj pielāgoties.
Izveidojiet skaņas vadlīnijas (tāpat kā vizuālās), kas ietver:
Apstiprinātas skaņas un mūzikas piemērus
Balss lietošanas noteikumus
Skaņas logotipa izmantošanas principus
Skaļuma un miksēšanas ieteikumus
Un neaizmirstiet laiku pa laikam atjaunot – zīmols attīstās, arī skaņa.
6. solis: Testējiet ar reāliem cilvēkiem
Atskaņojiet savus audio elementus kolēģiem, klientiem vai testētājiem. Pajautājiet:
Vai tas paliek atmiņā?
Vai tas “jūtas” kā mūsu zīmols?
Vai izraisa vēlamo emociju?
Skaņa nav tikai jānoklausās – tai ir jāsajūt.
Noslēgumā
Skaņas identitāte nav luksuss – tā ir stratēģisks resurss zīmola uztveres veidošanā. Sāciet ar maziem soļiem, domājiet stratēģiski un ļaujiet emocijām vadīt jūsu skaņu pasauli.
Jo cilvēki var aizmirst, ko redzējuši – bet viņi atcerēsies, ko dzirdējuši.
Comentários